Centrum Diabetika
  • Etap1
  • Etap1
  • Etap1

Trzy proste kroki do szczupłej sylwetki

Aktualności

02.02.2011

Cenny jak błonnik


Błonnik stanowią związki pochodzenia roślinnego, których nasz organizm nie jest w stanie strawić. Jednak mimo to są one bardzo potrzebne do prawidłowej pracy jelit. Ale to tylko jedna z wielu zalet błonnika. Jeśli zależy nam na prawidłowym trawieniu, jedzmy codziennie przynajmniej jedną dużą porcję warzyw i owoców. To najlepszy sposób, żeby zadbać o odpowiednią ilość błonnika w diecie. Można również kupować gotowe preparaty zawierające błonnik. Na niedobór błonnika cierpią przede wszystkim miłośnicy fast foodów. Serwowana tam przetworzona żywność nie zawiera go prawie wcale. A rezygnować z tak ważnego składnika pokarmowego nie możemy. Bez błonnika trawienie pokarmów jest zaburzone - stąd wzdęcia, zaparcia i bóle brzucha. Co więcej błonnik skutecznie blokuje wchłanianie niektórych tłuszczów, dzięki czemu w naszej krwi obniża się poziom cholesterolu. Dieta zawierająca dużo błonnika jest szczególnie polecana osobom odchudzającym się. A to dlatego, że wchłania on wodę i pęcznieje wypełniając żołądek. Dzięki temu nasz organizm dostaje sygnał, że jesteśmy nasyceni i głód się zmniejsza.

Może zaszkodzić
Nie ma rzeczy idealnych, dlatego czasem błonnik może być groźny dla naszego zdrowia. Przeciwwskazany jest dla osób cierpiących na zapalenia żołądka, trzustki, wrzody żołądka i dwunastnicy. Również osoby osłabione, np. po poważnej chorobie nie powinny jeść zbyt dużo błonnika, bowiem może on utrudnić wchłanianie i w ten sposób wydłużyć powrót do pełnej sprawności.
Osoby zażywające preparaty błonnika nie powinny tego łączyć z przyjmowaniem leków - np. pigułek antykoncepcyjnych, bowiem może osłabić działanie farmaceutyków. Leki najlepiej zażyć kilka godzin przed porcją błonnika.



Aktualności

27.12.2016
Osiągnąłeś docelową wagę? Brawo!

Zgubienie zbędnych kilogramów nigdy nie jest prostym zadaniem, a Ty świetnie sobie z tym poradziłeś. Teraz powinieneś skoncentrować się na ustabilizowaniu i utrzymaniu osiągniętej masy ciała.

Strona 1 z 32  > >>